1.1 Disse salgsbetingelser gjelder for kjøp av bilvasktjenester, abonnement eller enkeltvask (heretter kalt Tjenesten, eller lignende avhengig av sammenheng) gjennom Glitra (www.glitra.no).
1.2 Selger er Glitra Drift AS (heretter Selskapet, eller lignende avhengig av sammenhengen), organisasjonsnummer 923 269 517 MVA, Rødmyrsvingen 117, 3740 Skien, med epostadresse: post@glitra.no, telefon: 9192 6000.
1.3 Kjøper er den forbruker eller næringsdrivende som foretar bestillingen eller kjøp, og betegnes i det følgende som Kjøper, eller lignende avhengig av sammenhengen.
1.4 Oversikt over Selskapets vaskeanlegg med adresser, finnes til enhver tid i hovedmenyen under «Finn vaskehall» på www.glitra.no
2. Avtalen
2.1 Abonnementet gjelder fra og med angitt dato for avtaleinngåelse.
2.2 Abonnementet følger bilens registreringsnummer, og ved bytte av bil kan abonnementet videreføres til nytt registreringsnummer, maksimalt 4 ganger per år.
2.3 Omfanget av Selskapets ulike typer abonnement fremgår av Selskapets til enhver tid gjeldende beskrivelser og tilhørende prisliste på www.glitra.no.
2.4 Abonnenten kan opp- og nedgradere sitt abonnement i samsvar med Selskapets til enhver tid gjeldende tilbud for ulike abonnement.
2.5 Selskapet forbeholder seg retten til å fravike og spesialtilpasse abonnement ifm. firmaavtaler og lignende.
2.6 Vårt standardabonnement gjelder ikke for taxinæring.
2.7 Avtalen gjelder bilvask hos alle vaskeanlegg med automatisk bilvaskmaskin i Selskapets til enhver tid gjeldende vaskehalloversikt.
2.8 Selskapet forbeholder seg retten til å gjøre endringer i vederlag, avgifter og vilkår. Ved endringer Selskapet antar vil være av stor betydning og ugunst for kunden, skal kunden varsles senest 14 dager før endringen trer i kraft.
3. Pris
3.1 Den oppgitte prisen for Tjenesten er i norske kroner, og er den totale prisen Kjøper skal betale månedlig. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader.
4. Avtaleinngåelse
4.1 Avtalen er bindende for begge parter når Kjøperen har sendt sin bestilling, det vil si når Kjøper har trykket på knappen «Abonner»
4.2 Abonnementet kan når som helst avsluttes ved å logge inn på «Min side» og trykke «Endre abonnement», deretter «Avslutt abonnement.»
5. Betaling
5.1 Kjøper betaler for abonnementet forskuddsvis.
5.2 Den månedlige betalingen for abonnement blir automatisk trukket hver måned. Trekkdato avhenger av registreringsdato.
5.3 Det forutsettes at Kjøper fortløpende oppdaterer betalingsopplysningene i Vipps ved bytte av bankkonto eller bank-kort. Dersom Kjøper ikke har dekning på konto og betaling ikke foretas, avsluttes abonnementet automatisk og Kjøper kan ikke lenger benytte seg av vaskeanleggene. Selskapet har rett til å utsende faktura for 1 måned dersom Kjøper har benyttet seg av abonnement.-tjenesten etter betalt periode, og ikke oppdatert betalingsopplysningene innen rimelig tid.
5.4 Kjøp av vaskeabonnement for privatpersoner forutsetter fast betaling via Vipps.
5.5 Kjøp av vaskeabonnement for firma faktureres forskuddsvis hver måned via epost eller EHF-faktura.
5.6 Kjøp av «per vask avtale» for firma faktureres etterskuddsvis hver måned via epost eller EHF-faktura.
5.7 Kjøp av enkeltvask kan gjøres på betalingsstolpe fysisk ved vaskehallen med bankkort eller Vipps-betaling.
5.8 Vi gjør oppmerksom på at betalingsformidlerne er tredjeparter uten tilknyttinger til oss. Vi kan derfor ikke holdes ansvarlig for innholdet, materialet eller funksjonaliteten til formidlernes nettsider. Vi vil heller ikke ha tilgang til detaljerte personopplysninger du oppgir til dem.
6. Tjenesten
6.1 Kjøper kan benytte vaskeanleggene 2 minutter etter utført betaling ved avtale inngåelse.
6.2 Ved utført betaling for abonnement, kan Kjøper vaske så ofte Kjøper ønsker, på alle Selskapets automatiske bilvaskmaskiner.
6.3 Abonnementet løper frem til Kjøper avslutter abonnementet, og Kjøper kan da benytte seg av vaskeanleggene frem til 30 dager etter forrige betaling.
6.4 Abonnementet er personlig og gjelder én bil. Abonnement kan ikke overdras til andre.
6.5 Dersom Kjøper ønsker å vaske flere biler må det opprettes ett abonnement pr bil.
6.6 Misbruk eller overtredelse vil medføre et straffegebyr på kr 3 000,- samt umiddelbar utestengelse fra abonnement.
6.7 Et hvert forsøk på å missbruke våre tjenester, kampanjer ,tilbud og lignende i form av juks og utnyttelse av vårt system, vil medføre straffegebyr ref. punkt 6.6
7. Angrerett
7.1 Kjøper har 14 dagers angrerett etter angrerettloven § 20. Dersom Kjøper ikke har benyttet seg av tjenesten, refunderer Selskapet hele beløpet til Kjøper. Har Kjøper benyttet seg av tjenesten i tidsrommet, bortfaller angreretten etter § 22. Fristen for angreretten løper fra avtaleinngåelse.
7.2 Angreretten utøves ved at Abonnementet kan avsluttes ved å logge inn på «Min side» og trykke «Endre abonnement», deretter «Avslutt abonnement». Det er ingen bindingstid.
7.3 Dersom Kjøper bytter bil og ønsker å endre registreringsnummer på abonnementet, kan dette gjøres på «Min side» eller ved å ta kontakt med kundeservice pr telefon eller epost.
8. Mangel ved varen – kjøperens rettigheter
8.1 Vi er ansvarlig for at bilvaskehallene og tjenestene i Glitra fungerer tilfredsstillende. Det tas forbehold om teknisk feil.
8.2 Dersom Kjøper ikke er fornøyd med en vask, kan Kjøper vaske på nytt kostnadsfritt, i og med at abonnementet gir fri tilgang på vask.
8.3 Selskapet er ikke ansvarlig for hindring i eller begrensning av vaskemuligheter grunnet forhold utenfor Selskapets kontroll, og forhold Selskapet ikke kunne forutse eller overvinne følgene av.
8.4 Selskapet forbeholder seg retten til å tilpasse åpningstider i forbindelse med nødvendig reparasjon, oppgradering og vedlikehold. Slike tilpasninger gir ikke kunden rett til refusjon.
8.5 Dersom vaskeanlegget ikke fungerer som det skal må Kjøper melde fra til Selskapets kundeservice (post@glitra.no).
8.6 Telefonnummer til vakttelefon vil alltid være skiltet på aktuelt vaskeanlegg.
9 Personopplysninger
9.1 Kjøper samtykker til at Selskapet registrerer, lagrer og bruker opplysninger om kunden for å administrere og ivareta abonnementet, herunder informere om tjenester og tilbud fra Selskapet. 9.2 Databehandlingsansvarlig for opplysningene er Siv.Ing Håkon Wiig AS.
9.2 Kjøper samtykker til at Selskapet lagrer vaskehistorikk med det formål å kunne følge opp Kjøpers aktivitet. Kjøper har rett til innsyn i sin vaskehistorikk og kan kreve å få denne slettet.
9.3 Utlevering av opplysninger til utenforstående skal ikke skje uten Kjøpers skriftlige samtykke, med mindre utleveringen er pålagt med hjemmel i lov, eller er ledd i betalingsinnkreving, forsikringskrav og regnskapsbehandling.
9.4 Vi behandler dine personopplysninger for å: yte kundestøtte og kundeadministrasjon, gi tilgang til Glitra Bilvask (www.glitra.no), utføre gjøremål for deg i tjenesten som å tilby tjenesten, gjennomføre betalinger og administrere bestillinger, gjennomføre sikre og trygge kjøp, sørge for at ditt bilskilt blir korrekt avlest, gi oversikt over din kjøpshistorikk og benytte sikkerhetsmekanismer for en trygg og stabil tjeneste
10. Konfliktløsning
10.1 Klager rettes til Selskapet innen rimelig tid jf. punkt 8. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan Kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.
10.2 Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter mekling i Forbrukerrådet, kan partene begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. Vedtak fattet av Forbrukertvistutvalget blir rettskraftige én måned etter forkynning. Før vedtaket får rettskraft, kan partene bringe tvisten inn for tingretten. Saken skal i utgangspunktet anlegges ved forbrukerens verneting.
11. Skader
11.1 All bruk av Selskapets tjenester skjer på eget ansvar.
11.2 Dersom det oppstår skade som skyldes Selskapets tjenester, må Kjøper sende skriftlig dokumentasjon inkludert bildebevis til post@glitra.no innen 5 dager fra skadetidspunktet.
11.3 Skader som skyldes Kjøpers feilaktige bruk av Selskapets tjenester, dekkes ikke. Kjøper er selv ansvarlig for å tilegne seg den kunnskap som kreves for korrekt bruk av Selskapets tjenester.
Kjøp av abonnement "Privatperson", forutsetter fast betaling via Vipps.
Firmakunder kan også få betalt via faktura etter avtale.
( Alle priser er oppgitt i NOK og inkluderer MVA. )
ABONNEMENT PRIVATPERSON
ABONNEMENT BEDRIFT
Ønsker du hjelp med å opprette den rette avtalen for ditt firma, ta kontakt med oss på post@glitra.no eller ring 919 26 000.
Etter at du har registrert ditt firma, kan du logge inn på "MIN SIDE" å legge til de kjøretøyene du ønsker å lage en vaskeavtale på. Dette gjør du enkelt under menyvalget "ADMINISTRER ABONNEMENT".